Give me a cosmo and some Diesel

Det blev en trevlig utgång. Det lokala bandet Diesel spelade överraskande bra och förhöjde stämningen. Dock blev det helt fel med drinkarna. Det beställdes in torrt vin men vinet som kom till bordet var allt annat än just torrt. Sedan ville jag ha en cosmo men fick, enligt bartendern, en mai tai som inte alls smakade som en mai tai. Därefter beställdes en margarita och till bordet kom något rött i highballglas. Rätta mig om jag har fel, men margarita är fasiken inte röd och serveras väl inte i highballglas?! Ja ja...till slut fick jag en margarita och bartendern halverade notan. Fair enough!

På väg hem träffar man på ett gäng föredetta elever som tog studenten i år. En något berusad fröken och ett något berusad skara elever är en dålig kombination. De insisterade på att jag skulle avslöja vem som hade varit favoriteleven i klassen, för enligt elever MÅSTE alla lärare ha en favviselev. De gav sig tillslut då jag sa att alla av dem hade varit lika kassa och därför var det omöjligt för mig att ha en favvis.  Oh yes, jag är en snäll fröken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0