Ge och ta

Var ute på stan med syrran idag. Det åts lunch och shoppades en del. Hittade en perfekt söt kavaj som jag tänkte ha som sommarjacka men den söta kavajen saknar tyvärr en knapp. Och oturligt nog är den, såklart, den sista kavajen i storlek S. Iaf i den modellen som jag vill ha. Den snälla butiksbiträden skulle dock försöka fixa en knapp till mig till imorgon så jag får komma förbi då och se om knappproblemet (3p?) har lyckats bli löst. Jag håller tummarna för mig själv!

Jag hade faktiskt en perfekt söt kavaj som jag har använt som vårjacka och sommarjacka men den råkade bli kvarglömd i ett provrum, tror det var på Indiska. Jag fattar bara inte hur folk lyckas stjäla något som någon har glömt i ett provrum på mindre än en minut. Jag insåg faktiskt  ganska snabbt att min kavaj var kvar i provrummet för när jag steg ut ur affären frös jag, turligt nog, och insåg att såhär kan jag fan inte ha varit klädd innan. Så jag sprang tillbaka bums till provrummet men kavajen var puts veck! Hur? När? Under en jäkla minut!

Nu kommer det lustiga. Nästan samma sak hände idag. Fast nu glömde jag inte kavajen utan tröjan under kavajen. Ja, jag har en kavaj till som jag använder som jacka och nej, jag var inte näck under kavajen. Hade kvar ett linne på mig men tröjan som jag hade haft över linnet glömde jag i provrummet. Den här gången märkte jag inte att jag saknade en tröja förän jag var i en annan affär och provade en annan kavaj och insåg att hmmmm...något saknas visst här. Sprang tillbaka i illfart till föregående butik och hittade min kära tröja.

Sådant här brukade inte hända innan. Har aldrig tappat nycklar eller något sådant. Fattar inte varför jag håller på att tappa kläder nu plötsligt. Skumt. Mycket skumt. Måste utredas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0