Long time no "seen"

Då jag var ca 16-17 år fick jag kontakt med en tjej genom ett forum och vi blev nätkompisar. Hon var lika gammal som jag, hade samma namn som jag och vi hade liknande intressen. Den enda större skillnaden, då det gäller avstånd iaf, var att hon bodde i Bosnien och jag i Sverige. Vi mailade fram och tillbaka, smsade och skickade vykort till varandra. Vi "snackade" om det mesta, allt från killar till litteratur. Det var en fin vänskap som av någon anledning planade ut och dog. Tänkte faktiskt på henne senast jag var i Sarajevo och ville höra av mig till henne men var osäker om hon kom ihåg mig så jag lät bli.

För någon dag sedan såg jag, av en slump, ett foto på facebook och tyckte att tjejen på fotot liknande väldigt mycket min gamla namne. Så jag skickade en liten "poke" till henne men vågade inte skriva något ifall jag nu var helt fel ute. idag hörde tjejen av sig och det visade sig vara just min gamla nätkompis. Ah, så glad jag blev! 

Så himla lustigt det där. Vi har aldrig träffats men jag har saknat henne faktiskt och nu har vi fått kontakt igen. Ska försöka hålla kontakten nu och nästa gång jag är i Sarajevo ska jag inte tveka, utan då ska jag ringa min Meri så får vi ta en fika. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0