Avlägsna vänner

Har en kär vän som bor långt åt faderittan. Verkligen långt åt faderittan. Det är himla synd att han fick jobb så långt bort och tvingades flytta. Tvingades och tvingandes...ja, ni vet vad jag menar. Han har det dock verkligen bra i det nya landet och trivs med det nya jobbet. Det är ju bra att han är lycklig. Och jag är inte det minsta avis när han skickar perfekta bilder från det nya landet, där han lever sitt nya liv. Näää, inte det minsta.

Jag blir dock mäktigt förbannad då han berättar att han ska komma och hälsa på här hemma i Swe i början av juli. Say what? Måste dubellkolla almanackan. Är det inte just då jag åker iväg på semester en månad? Jo, det är det. Så vad händer nu? Man har saknat sin vän som har flyttat...mucho! Nu när vännen kommer för att hälsa på här hemma så åker man själv iväg.

Jag är bitter. Nu förvandas jag till en pissmyra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0