Bitter

Det finns ju sådana där människor som är allmänt bittra. De ska alltid komma med något spydigt att säga och trycka ner andra som verkar ha det bra och som verkar vara lyckliga. Ni vet sådana där bittra pissmyror. Alla känner någon sådan pissmyra.

Jag känner också en sådan pissmyra. Jag fattar inte hur människan orkar vara bitter hela tiden och sur för jämnan.
Jag har försökt att inte kommentera tillbaka och låta alla spydiga kommentarer bara rinna av mig för på något konstigt sätt tycker jag synd om denna stackars bittra person. För något måste ha gått riktigt jävla fel i personens liv för att denna ska bli så bitter.

Nu har jag dock bestämt mig för att börja agera annorlunda. Orkar inte vara tyst och snäll längre. Skiter i att vara empatisk och försöka förstå. Någon annan får göra det. Nästa gång pissmyran pissar på mig så kommer jag pissa tillbaka. 

Så se upp alla bittra och surmulna pissmyror! Tänk till innan ni yttrar er och försök bita ihop och helst inte yttra er för biter ni inte ihop så lover jag att bita er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0